Hem
Anti åldras Blog
Anti åldras - 5
Anti åldras - A
Anti åldras - B
Anti åldras - C
Anti åldras - D
Anti åldras - E
Anti åldras - F
Anti åldras - G
Anti åldras - H
Anti åldras - I
Anti åldras - J
Anti åldras - K
Anti åldras - L
Anti åldras - M
Anti åldras - N
Anti åldras - nolla
Anti åldras - P
Anti åldras - Q
Anti åldras - R
Anti åldras - S
Anti åldras - T
Anti åldras - V
Anti åldras - Y
Anti åldras - Z
Ordlistan av benämner


XML RSS
Vad är detta?
Tillfoga till min Yahoo!
Tillfoga till min MSN
Tillfoga till Google

 

Kakao

Kakaon är rik i specifika antioxidants, bestämt polyphenols, liksom catechins och epicatechinen och procyanidins.

Studier föreslår att stamgästintag av sådan produktförhöjningar som plasmaet som var jämnt av antioxidants, som kan förhindra oxidationen av LDL-cholesterol, förband till mekanismen av skydd i hjärtsjukdom.

Också dessa sammansättningar agerar, som inhibitors av cancerframkallande bearbetar, även om det har inte finnas, bekräfta studier på en möjlighet lower riskera av olika typer av cancer endera hos människor eller i djur modellerar konsumera kakao.

I choklad att få gynnar av kakao, chokladen måste att ha en nöjd kickkakao, och det finns tillgänglig choklad med som kicken som den nöjda 80% kakaon. Några forskare föreslår ett nöjt av higher än 70% (en särskild universitetar av den Zurich studien på kakao och hjärtsjukdomen använd choklad med 74% kakaoheltäckande).

I studier har vitchoklad, med fyra procent kakao, inte haft verkställa som mörkerchoklad har haft.

I studier har har mörkerchokladförbrukning också varit funnit välgörande för flår och minskat riskerar från cholesterol och andra sammansättningar som kan orsaka hjärtinfarkter, cancer och lungsjukdomar.

Kakao - studier

Choklad och förhindrande av den kardiovaskulära sjukdomen: ett systematiskt granskar. Nutr Metab (Lond). 2006 Jan 3; 3: 2. Avdelningen av Epidemiology, Harvarduniversitetet, skolar av allmän hälsa, Boston, MODERN, USA.

Akut förbrukning av denrika kakaon och omsvängningen av endothelial dysfunction i rökare. J-förmiddag Coll Cardiol. 2005 Oct 4; 46 (7): 1276-83.

Epicatechinen och catechin i kakao förhindrar amyloid beta protein framkallad apoptosis. Mat Chem för J Agric. 2005 fördärva 9; 53 (5): 1445-8. Heo HJ, Lee CY. Avdelning av matvetenskap och teknologi, Cornell universitetar, Geneva, New York

Påverkan av kakaoflavanols och procyanidins på fri radikal-framkallad människaerythrocytehemolysis. Clin bärare Immunol. 2005 fördärva; 12 (1): 27-34. Zhu QY, Schramm DD, brutto- HB, Holt RR, SH Kim, Yamaguchi T, Kwik-Uribe CL, intensiv CL. Avdelning av näring, universitetar av Kalifornien, Davis, CA

Den kortfristiga administrationen av mörkerchoklad följs av en viktig förhöjning i insulinkänslighet och en minskning i blodtryck i sunda personer. Förmiddag J Clin Nutr. 2005 fördärva; 81 (3): 611-4.

Kakaopolyphenols och upphetsas medlarear. Förmiddag J Clin Nutr. 2005 Jan; 81 (1 Suppl): 304S-312S.

Methylxanthines är psykopat-pharmacologicallyaktivkonstituenten av choklad. Psychopharmacology (Berl). 2004 Nov; 176 (3-4): 412-9.

Polyphenols av kakaon: hämning av däggdjurs- lipoxygenase 15. Biol Chem. 2001 December; 382 (12): 1687-96.


Disclaimeren och benämner av bruk


Från kakaosidan till Anti åldras vägleda indexet