Undvika bearbetad mat
Att undvika bearbetade matar används som en anti åldras metod av många, som bearbetade matar har typisk borttappadt mycket eller mest av deras nutritients i dem.Några byter ut de kända ”bearbetade matarna” med ”empthy kalorier” tack vare denna brist av nutritients i sådan matar. Men bearbetade matar är värre än precis empthy kalorier. Många av de bearbetade matarna innehåller preservatives, tillsatser, och kemikalieer, som störer med många kroppsligt, fungerar inklusive hormon. Naturligtvis, det finns mycket mer till anti åldras bantar än undvika precis bearbetade matar (den inklusive kaloribegränsningen och den korrekta kombinationen av matar och matingredienser, som främjad i det populärt zonplanerar bantar, till exempel), men det är en viktig del för många practioners inga mindre. Det finns forskning, som stöttar aningen av att undvika bearbetad mat, däribland en Harvard studie, som undvika kick-carben bearbetade i matar, snitt somhjärtsjukdomen riskerar i kvinnor vid 30 procent. Den bly- forskare av studien var frank Hu, en förbunden professor av näring, och epidemiology på Harvarden skolar av allmän hälsa. Som ett annat exempel, i en forskningstudie, bearbetade, meatförbrukning resulterade i 67% förhöjning i bukspottkörtel- cancer riskerar. Studien förades på universitetar av Hawaii och följde nästan 200.000 manar och kvinnor för sju år. Bukspottkörtel- cancer är inte den enda negationbiverkningen av att konsumera bearbetade meats liksom varmkorvar. Leukemiaen skyrockets också förbi 700% efter förbrukningen av varmkorvar, enligt Preston-Martin, för S. o.a. ”N-nitroso sammansättningar och barndomhjärntumors: Pappers- forskning för enkontrollera studie”. Undvika bearbetad mat - studier
Preston-Martin, för S. o.a. ”N-nitroso sammansättningar och barndomhjärntumors: Enkontrollera studie.”, Cancer Res. 1982; 42:5240 - 5.
Disclaimeren och benämner av bruk
Från att undvika den bearbetade matsidan till Anti åldras vägleda indexet
|