Cacao
De cacao is rijk aan specifieke anti-oxyderend, in het bijzonder polyphenols, zoals catechins en epicatechin, en procyanidins.De studies suggereren dat de regelmatige opname van dergelijke producten het plasmaniveau van anti-oxyderend verhoogt, dat de oxydatie van lDL-Cholesterol kan verhinderen, met betrekking tot het mechanisme van bescherming in hartkwaal. Ook, doet deze samenstellingen dienst als inhibitors van carcinogene processen, hoewel er geen studies over een mogelijk lager risico van diverse soorten kanker of in mensen of in dierlijke modellen bevestigd hebben die cacao verbruiken. In chocolade, om de voordelen van cacao te krijgen, moet de chocolade een hoge cacaoinhoud hebben, en er is beschikbare chocolade met zo hoog zoals 80% cacaoinhoud. Sommige onderzoekers stellen een inhoud van hoger voor dan 70% (één bijzondere Universiteit van de studie van Zürich over cacao en hartkwaal gebruikte chocolade met 74% cacaovaste lichamen). In studies, heeft de witte chocolade, met vier percenten cacao, niet het effect gehad dat de donkere chocolade heeft gehad. In studies, is de donkere chocoladeconsumptie ook gevonden voor huid voordelig en verminderd de risico's van cholesterol en andere samenstellingen die hartaanvallen, kanker en longziekten kunnen veroorzaken. Cacao - Studies
Chocolade en preventie van cardiovasculaire ziekte: een systematisch overzicht. Nutr Metab (Lond). 2006 3 Januari; 3: 2. Afdeling van Epidemiologie, de Universiteit van Harvard, School van Volksgezondheid, Boston, DOCTORANDUS IN DE LETTEREN, de V.S. Scherpe consumptie van flavanol-rijke cacao en de omkering van endothelial dysfunctie in rokers. J Am Coll Cardiol. 2005 4 Oct; 46 (7): 1276-83. Epicatechin en catechin in cacao verbieden amyloid bètaproteïne veroorzaakte apoptosis. J Agric het Voedsel Chem. 2005 brengt 9 in de war; 53 (5): 1445-8. Heo HJ, Lee CY. Afdeling van de Wetenschap van het Voedsel en Technologie, Cornell Universiteit, Genève, New York Invloed van cacaoflavanols en procyanidins op vrije radicaal-veroorzaakte menselijke erytrociethemolyse. Clin Dev Immunol. 2005 breng in de war; 12 (1): 27-34. Zhu QY, Schramm DD, BrutoHB, Holt rr, Kim SH, Yamaguchi T, kwik-Uribe cl, Scherp cl. Afdeling van Voeding, Universiteit van Californië, Davis, CA Het beleid op korte termijn van donkere chocolade wordt gevolgd door een significante verhoging van insulinegevoeligheid en een daling van bloeddruk in gezonde personen. Am J Clin Nutr. 2005 breng in de war; 81 (3): 611-4. Polyphenols van de cacao en ontstekingsbemiddelaars. Am J Clin Nutr. 2005 Januari; 81 (1 Supplement): 304S-312S. Methylxanthines is de psycho-farmacologisch actieve constituenten van chocolade. Psychofarmacologie (Berl). 2004 Nov.; 176 (3-4): 412-9. Polyphenols van cacao: remming van zoogdierlipoxygenase 15. Dec van biol Chem. 2001; 382 (12): 1687-96.
Ontkenning en Termijnen van Gebruik
Van de pagina van de Cacao aan de Anti het Verouderen index van de Gids
|