Bèta Glucan
Bèta glucan (bèta-1.3/1.6-Glucan) is een polysaccharide heeft getoond belofte voor anti-tumor en immune reactie bevorderende eigenschappen. In de dierlijke en menselijke studies van de celcultuur, hebben de onderzoekers geconstateerd dat de samenstelling verscheidene aspecten van immune functie, zoals fagocytose en interleukin productie kan bevorderen.
Ook, kan de samenstelling nuttig in de controle van de bloedsuiker zijn en serumconcentraties van totaal en cholesterol verminderen LDL.
De samenstelling is zeer populair onder die op oefeningsregimes, gedeeltelijk wegens de samenstellingengevolgen bij de controle van de bloedsuiker, geweest maar ook omdat de studies hebben getoond om lichamelijke die spanning te verminderen door oefening in dierlijke (met muizen) wordt veroorzaakt studies.
Bèta Glucan - Studies
Bètadie Glucan in een fruitdrank wordt opgenomen vermindert effectief de concentraties van de serumLDL- cholesterol. Amerikaans Dagboek van Klinische Voeding, Volume 83, Nr 3, 601-605, Maart 2006
Verhoging van bescherming tegen straling en anti-tumor immuniteit door gist-afgeleide bèta-glucan in muizen. J Med Voedsel. 2005 de Zomer; 8 (2): 154-8.
Gevolgen van haver bèta-glucan voor ingeboren immuniteit en besmetting na oefeningsspanning. Med de Sporten Exerc van Sc.i. 2004 Augustus; 36 (8): 1321-7.
Verminderd en Hoogte - Gerst van het Moleculegewicht {de bèta} - Glucans het Totaal en de niet-HDL-Cholesterol van het Plasma van de Daling in Hypercholesterolemic Syrische Gouden Hamsters. J Nutr. 2004 Oct; 134 (10): 2617-2622. Afdeling van Gezondheid en Klinische Wetenschappen, Universiteit van Massachusetts-Lowell, Lowell, DOCTORANDUS IN DE LETTEREN
Bèta-glucan, uit haver wordt het gehaald, verbetert ziekteweerstand tegen bacteriële en parasitische besmettingen die. Med FEMS Immunol Microbiol. 2003 21 Januari; 35 (1): 67-75.
De zoetmiddelen en het bèta-glucans verbeteren metabolische en anthropometricsvariabelen in goed gecontroleerd type - 2 diabetespatiënten. Am J daar. 2003 nov.-Dec; 10 (6): 438-43.
Cholesterol-verminderend effect van bèta-glucan van haverzemelen bij mild hypercholesterolemic onderwerpen kan verminderen wanneer het bèta-glucan in brood en koekjes wordt opgenomen. Kerckhoffs DA. De Universiteit van Maastricht, Maastricht, Nederland.
Willekeurig verdeelde gecontroleerde oversteekplaatsstudie van het effect van een hoogst bèta-glucan-verrijkte gerst op cardiovasculaire ziekterisicofactoren bij mild hypercholesterolemic mensen. Keogh GF, Kuiper GJ, Afdeling van Geneeskunde, de Menselijke Voeding & de Metabolische Eenheid, Universiteit van Auckland, Nieuw Zeeland.
Ontkenning en Termijnen van Gebruik
Van BètaGlucan pagina aan de Anti het Verouderen index van de Gids
|